Hallo iedereen,
Is het normaal dat in een Mégane IV de airco uitgaat zodra ik de climate control op automatisch zet? Ik heb nog nooit een auto meegemaakt waarbij dit gebeurde en ik vind het best vreemd eigenlijk. Zodra de airco uitgaat beslaat de voorruit ook vrij snel wat er op neer komt dat ik de climate control niet op automatisch kan gebruiken.
AC gaat uit
-
SjeeleBrik
Topic author - repeating visitor

- Posts in topic: 2
- Onderwerpen: 0
- Laatste bezoek: 05 nov 2025 15:21
- Actief als: particulier
-
ronny530
- lid

- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 nov 2025 09:59
Re: AC gaat uit
De auto stand van de climatecontrol houdt de temperatuur in de auto constant op de ingestelde temperatuur.
Zolang het in de auto kouder is dan de ingestelde temperatuur zal de airco niet inschakelen en is dus normaal.
Om de voorruit te ontwasemen gebruikt u de daarvoor bedoelde knop waarna de ventilator en de airco aanslaan en de lucht naar de voorruit gevoerd wordt.
Nadat de voorruit ontwasend is drukt u nogmaals op die knop waarna de auto stand weer inschakelt.
Bij een temperatuurinstelling van zeg 21 graden zal de voorruit niet snel meer beslaan tenzij de vochtigheidsgraad te hoog is.
M.i. werkt de climatecotrol naar behoren en heeft het meer van doen met de temperatuurinstellingen.
Zolang het in de auto kouder is dan de ingestelde temperatuur zal de airco niet inschakelen en is dus normaal.
Om de voorruit te ontwasemen gebruikt u de daarvoor bedoelde knop waarna de ventilator en de airco aanslaan en de lucht naar de voorruit gevoerd wordt.
Nadat de voorruit ontwasend is drukt u nogmaals op die knop waarna de auto stand weer inschakelt.
Bij een temperatuurinstelling van zeg 21 graden zal de voorruit niet snel meer beslaan tenzij de vochtigheidsgraad te hoog is.
M.i. werkt de climatecotrol naar behoren en heeft het meer van doen met de temperatuurinstellingen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
SjeeleBrik
Topic author - repeating visitor

- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 nov 2025 15:21
Re: AC gaat uit
Vandaag gemerkt dat de AC inderdaad inschakelt als de buitentemperatuur hoger is. Ik heb de voorruit flink aangepakt met glasreiniger en een paar glasdoeken want de dealer had de voorruit niet heel geweldig gepoetst bij aflevering, vandaar de beslagen ramen. Voor nu lijkt het alsof alles wel werkt zoals het hoort.
Mégane IV GT Estate 2018
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in